Nieuws
Wat hebben wij nodig voor een beoordeling?
Wat hebben wij nodig voor een beoordeling?
Wij hebben sinds 2021 een digitaal aanvraagformulier, aanvragen voor noodhulp kunnen 24/7 worden ingediend. Helaas komt het vaak voor dat aanvragen niet volledig zijn waardoor we niet direct een besluit kunnen nemen. En dat is jammer, want als SUN Noodhulpbureau (SUN staat voor Stichting Urgente Noden) hebben we altijd te maken met schrijnende situaties waarbij haast geboden is.
Dit hebben wij nodig voor een beoordeling:
- een ingevuld digitaal aanvraagformulier
- een begroting/specificatie van de kosten
- een helder en duidelijk financieel overzicht
- een rapportage waarbij de hulpverlener aangeeft wat er nodig is en waarom, en de persoonlijek situatie toelicht.
Is een aanvraag compleet dan kan er binnen één werkdag een besluit genomen worden (!)
Welke informatie hoort er in een rapportage te staan:
1. Wat is de noodsituatie?
2. Beschrijving van de persoonlijke situatie en de bijzondere omstandigheden
3. Zijn er voorliggende voorzieningen zoals spaargeld, bijzondere bijstand of WMO?
4. Bij zorgkosten: hoe is iemand verzekerd, is er een aanvullende verzekering, welke kosten worden door de zorgverzekeraar vergoed?
En: vooroverleg is altijd mogelijk! Wij zijn op ma/wo/do/vr tijdens het telefonisch spreekuur te bereiken op 053-4343993. Mailen kan ook: info@fbne.nl
Ons aanvraagformulier is te vinden op www.fbne.nl/aanvragen